Usuwanie linków z Google – bat na ban

Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo wielu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Jak działa filtr Google

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.