Więcej informacji o audytach stron internetowych - zajrzyj tutaj.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, firmy bądź spółki pod kątem rozmaitych aspektów, np. organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak szybkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta, kod strony, strukturę nagłówków i wiele innych aspektów. Prócz samego wyliczenia błędów oraz nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone również sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem dostępności, zawartości strony, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by wykryła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najistotniejsze – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Darmowy audyt SEO nie odkryje wszystkich błędów na stronie
Online jest dużo narzędzi i stron, dzięki którym można prędko i bez opłat przeprowadzić audyt SEO witryny. Plusy takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia bądź też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeżeli już wykażą pewne nieprawidłowości na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Mnóstwo błędów (między innymi w kodzie) dostrzec można jedynie w trakcie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się zazwyczaj od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze problemy obecne na stronie. Jeżeli strona została postawiona na otwartym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to błędów do poprawy może być sporo. Gdy strona wolno się ładuje i ma praktycznie zerową widoczność na ważne dla klienta frazy, to też są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie przeprowadzony dokładnie
Należycie wykonany audyt SEO może wykryć szereg wad witryny, między innymi:
- niska prędkość wczytywania się witryny w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- słaba jakość zawartości strony,
- jakość kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]