Kilka prostych zasad optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Powszechne używanie urządzeń przenośnych sprawia, że webmasterzy chętniej tworzą mobilne wersje stron. Jest to bardzo istotne z powodu zwiększonego ruchu w Internecie pochodzącego właśnie z urządzeń przenośnych. Zasada jest jedna: jeśli chcesz mieć jak najwięcej użytkowników musisz zapewnić im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojej strony. Z tego względu właśnie konieczna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Jak wykonać optymalizację dla urządzeń mobilnych?

Są czynniki, na które musimy zwrócić uwagę, projektując naszą stronę. Jeśli chcemy zastosować zasadę „mobile friendly”, która ma wpływ na to, czy nasza strona jest „mobile friendly”, co najważniejsze trzeba zadbać o to, aby strona wyświetlała się prawidłowo na różnych urządzeniach. Warto również zapewnić jak najszybsze wyświetlanie się serwisu. Użytkownikom mobilnym zależy przecież przede wszystkim na sprawnym dostępie do informacji. Następnym podstawowym, ale niesamowicie ważnym elementem, jest czytelność. Projektując stronę z myślą o urządzeniach mobilnych powinniśmy zwrócić uwagę na odpowiedni rozmiar wszystkich elementów oraz ich prawidłowe rozmieszczenie. Przydatne jest również wykorzystywanie informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Niech nasz portal wyświetla dodatkowe notyfikacje o tym, co znajduje się najbliżej użytkownika.

Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – co rekomenduje Google

Zastosowanie tych zasad z pewnością przełoży się na zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Wypracować to można na różne sposoby. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie proponowane przez Google. W niektórych przypadkach nie możemy zachować zupełnej responsywności. Wtedy warto pomyśleć o stworzeniu odrębnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście mniej wygodne, ponieważ wymaga wykorzystania innego adresu URL. Jeżeli strona zaprojektowana jest na CMS-ie, można po prostu zainstalować odpowiednie wtyczki, które zapewnią responsywność strony. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w obecnej chwili obowiązek każdego webmastera.