Skorzystaj z usług fachowców z agencji SEO Kraków
Przedsiębiorstwa lub właściciele stron internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samodzielnie. Nie mając doświadczenia w problematyce SEO i nie obserwując regularnie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować prawidłowo i – najważniejsze – skutecznie. Druga droga to stworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, lecz nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przewidziane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od grafiki, programowania, copywritingu i kampanii Google Ads, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Po czym rozpoznać dobrą agencję SEO
Polskich agencji SEO jest bez liku. Czym kierować się podczas wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Zalecamy wybrać firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają sekcję z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę należy przeanalizować studia takich przypadków, by sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach prac na nadchodzące miesiące, a także przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Następny niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta produktach albo usługach, które potrzebuje wypromować.
Co o agencji SEO mówi system rozliczenia jaki proponuje?
Ostrożnie powinno się potraktować agencje SEO, które proponują typ umowy z zapłatą za wypracowany efekt. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To w dalszym ciągu często proponowany model rozliczeń, jednak wiąże się ze sporym ryzykiem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą naruszania standardów ustalonych przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, zatem rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o cenę za działania agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, by wykonać skrupulatny audyt SEO, a potem wcielać w życie wszelkie wynikłe z niego sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac są dużo mniejsze.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]