Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Private blog network - tutaj znajdziesz więcej informacji o aktualnej ofercie.

By konsument spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale także postarać się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe rzetelne i pomocne dla klienta artykuły. Jednak nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network i ich mankamenty oraz atuty

PBNy są prywatne, bo są tworzone a potem kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są przeważnie stosowane jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Jak korzystać z PBN? Polecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie dodane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon lub adres e-mail oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Inna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci traktują jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, warte uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z inwestycjami, medycyną czy prawem, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO