Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google są karą nakładaną na serwisy internetowe, które nie są stworzone zgodnie z wprowadzonymi przez Google wymogami dla twórców stron. Wyróżnić możemy dwa rodzaje filtrów – filtr ręczny i filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?

Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Czasami strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie znikają z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie różnych stron dla użytkowników i robotów sieciowych.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest postępowanie zgodnie z zasadami wytyczonymi przez Google